Lokale ondernemer? Kies voor offline marketing!

0

Online marketing is hip, maar ook offline marketing is tegenwoordig nog steeds van groot belang. Helemaal voor kleine, lokale ondernemers om zo potentiële klanten in de directe omgeving te kunnen benaderen. Ben jij als kleine ondernemer vooral bezig met online marketing? Start dan nu met focussen op een combinatie van online en offline marketing om zo de gewenste klandizie te bereiken. Hoe? Dat lees je hier!

Persoonlijke benadering

Met een persoonlijke benadering van marketinguitingen betrek je mensen meer bij je bedrijf. Online kan dit heel gemakkelijk door iemand bij naam aan te spreken in een mail of nieuwsbrief, maar ook offline is persoonlijke benadering mogelijk. Denk daarbij bijvoorbeeld aan een persoonlijke folder of kaart in de brievenbus. Nieuwsbrieven die wekelijks worden verstuurd worden al gauw als vervelend ervaren, ondanks het persoonlijke tintje wat je eraan kunt geven, en daardoor is fysieke post des te leuker. Zo kun je bedrukte enveloppen bestellen met het logo van je bedrijf, met daarin een leuk kaartje met een kortingscode.

Reclame in de horeca

Heb je een bedrijf in de horeca? Dan is offline marketing de perfecte manier om klanten te trekken. Veel mensen zullen namelijk de horeca-plekken wel kennen bij naam, maar hebben misschien nog nooit de stap gezet om er een hapje te komen eten. Met bijvoorbeeld het versturen van kortingsbonnen per post, trek je mensen wellicht net iets sneller over die drempel heen om toch te reserveren. Nu veel horecagelegenheden een thuisbezorgservice aanbieden, kun je er ook voor kiezen om menukaarten op papier te versturen. Zo wordt niet alleen de drempel van het thuis bestellen van eten lager, maar zorg je er ook voor dat mensen eerder voor jouw restaurant kiezen. Met een fysieke menukaart bestel je net wat makkelijker eten dan wanneer je eerst nog moeten bedenken wat en waar je wilt bestellen.

Investeren in offline marketing

Offline marketing is vaak wat duurder dan online marketing, maar bij het inzetten van het juiste marketingmateriaal kan dit ook een stuk effectiever zijn. Zo worden online advertenties bijvoorbeeld al gauw als vervelend ervaren, omdat deze in grote hoeveelheden te vinden zijn. Drukwerk daarentegen gaat over slow news en blijft dan ook veel langer hangen bij mensen. Dat maakt het de investering zeker waard, omdat je er uiteindelijk weer winst op kunt maken!

Delen