Menu
Nieuws

De envelop onderscheid je bedrijf van de massa

Wie dacht dat enveloppen relieken uit het verleden waren, of toch op zijn minst het speelterrein van oudere dames en heren, heeft het ontzettend mis. Zeker in de bedrijfswereld is er nog steeds een enorme markt voor het versturen en ontvangen van enveloppen. Heel wat bedrijven corresponderen immers nog steeds het liefst met elkaar en met hun klanten via de post. En gelijk hebben ze. Enveloppen kunnen immers best een interessante businesstool zijn als je ze goed gebruikt.

Het draait om persoonlijkheid…
Enveloppen zijn natuurlijk de dragers van briefwisseling. Briefwisseling om te communiceren met andere bedrijven komt wel nog vaak voor maar is op zich minder belangrijk dan het gebruik van de envelop is het contact met de consumenten. Waar vroeger iedereen dagelijks wel een stuk of 10 brieven mocht verwachten – en eentje meer op de stapel slechts vervelend was – is dat vandaag al lang niet meer het geval. Integendeel. Zoveel van onze communicatie is vervangen door online media en de telefoon dat briefwisseling steeds zeldzamer wordt. Sporadisch van dit feit gebruik maken zal je dan ook geen windeieren leggen. Doordat een brief op naam krijgen zo’n zeldzame gebeurtenis is, blijft dat hangen en heeft de consument meer zin om je boodschap te lezen en te verorberen. Een brief versturen in een nette envelop is een veel persoonlijker benadering dan de zoveelste e-mailnieuwsbrief.

… en om herkenbaarheid
Minstens even belangrijk als de envelop zelf is natuurlijk de look ervan. Alle grote en bekende bedrijven op de wereldbol hebben een kenmerkende look die je zo uit een reeks zou kunnen halen. En dat is geen toeval: herkenbaarheid is een van de sleutels tot succes. Je enveloppen bedrukken in de bedrijfskleuren of met het logo erop is dan ook een bijzonder goed idee. Doe dit consequent en iedereen zal in een mum van tijd weten dat die enveloppen bij jouw onderneming horen. Zo nagel je de look en feel van je onderneming op een blijvende wijze vast in het hoofd van de ontvanger. Ook bij zakelijke communicatie is het wel zo handig dat de tegenpartij meteen kan ontdekken van waar die briefwisseling komt. Enveloppen bedrukken is dan ook zoveel meer dan het net wat knapper maken: het is het boven alles handiger maken.