Menu
Dienstverlening / Eigen bedrijf / Personeel / ZZP / Freelance

Een takenlijst die nooit af is….

takenlijst

Ben jij ook vaak druk in je hoofd met het denken aan alles wat je nog moet doen (straks, later, volgende week, ooit). Herkenbaar? Dan voor jou een nieuwe manier van denken die jou succesvol(ler) maakt en je werkbeleving veel plezieriger. Deze tip is afkomstig van de site van heteffectievewerken.nl

Nieuwe manier van denken

Wat dat is? Dat is een nieuw soort ‘mantra’. Voor jou om dagelijks toe te passen:

‘Ik beoordeel mijn werkdag op dat wat ik (allemaal) heb afgerond!’

Dus niet opsommen wat allemaal niet is gelukt. Niet steeds herhalen dat wat allemaal nog moet. De vraag is: wat heb je allemaal wel bereikt?

Alles wat je hebt bereikt maakt jou namelijk succesvol, geeft je focus en voldoening. En dat geeft (meer) plezier. Continue druk zijn met wat later nog moet gebeuren houdt je af van de activiteit die jij nu wilt doen en jij kunt afronden op deze werkdag. Dus dat brengt niks behalve afleiding.

Plan van aanpak voor morgen

Werk gaat niet over een lijst van taken met allerlei acties die je zou moeten doen. Het gaat om kiezen van de meest belangrijke dingen, ze als hoogste prioriteit aan te merken en ze daadwerkelijk gedaan krijgen!

Dus mijn vraag aan jou voor morgen: wat zijn jouw belangrijkste 3 to-do’s om af te ronden? Maak daar morgen als eerste tijd voor en rond ze 1-voor-1 volledig af. En merk ook dat je minder de waan van de dag ervaart en meer dat jij in controle bent. Het afronden van een taak om een volgende stap te bereiken in jouw voornemens/doelstellingen geeft je energie!

Overspoel jezelf met alles wat je is GELUKT! In plaats van jezelf te overspoelen met een takenlijst die nog moet. Veel plezier morgen!