Menu
Nieuws

8 manieren om je bedrijfsimago te versterken

Het bedrijfsimago is misschien wel het belangrijkste dat een bedrijf te bieden heeft aan zijn klanten. Het is vaak de determinant om van het ene bedrijf naar het andere over te stappen en de basis om het ene boven het andere te verkiezen. Duidelijk mag dan ook zijn dat het bedrijfsimago een delicaat iets is. De gouden vraag daarbij: hoe verbeter je als onderneming nu je bedrijfsimago? Daar zijn gelukkig wel wat manieren voor.

De elementen die bepalen hoe de reputatie van jouw bedrijf bij de klanten is kunnen onderverdeeld worden in een intern en een extern proces. We onderscheiden volgende zaken:

De kwaliteit van de producten

Hoe aantrekkelijker en kwaliteitsvoller de producten hoe beter het imago zal zijn.

Het werkklimaat

Ook werknemers dragen een bepaalde sfeer uit en zorgen mee voor het imago. Zorg dus voor een goede en uniforme werksfeer. Die uniforme vibe kan je onder andere bereiken door het bedrijfslogo op enveloppes, briefpapier en ga zo maar door te laten terugkomen. Via een online drukkerij als Drukland.nl kan dit zonder problemen geregeld worden.

Goed bestuur

Een onderneming die goed bestuurd wordt komt altijd beter over. Dit punt komt eigenlijk gewoon neer op niet in de openbaarheid komen met gekke dingen.

Prestaties

Een onderneming die goede financiële resultaten kan voorleggen en winstgevend is zorgt sowieso voor meer vertrouwen en een beter imago bij zowel klanten als eventueel investeerders.

Innovatie

Het is voor een onderneming belangrijk om in te spelen op actuele ontwikkelingen en zich mee met de tijd te tonen. Goed voorbeeld hierbij is het verspreiden van folders of reclame die zinspeelt op zaken die de actualiteit beheersen.

De maatschappij

Toon je als onderneming betrokken bij de lokale gemeenschap door bijvoorbeeld goede doelen te steunen en dit kenbaar te maken. Briefwisseling naar de klanten toe om dit kenbaar te maken kan een goed idee zijn.

Bedrijfsvisie

Het is voor iedereen duidelijk en helder wat de bedrijfsvisie en strategie is. Ook dit is weer iets wat op allerhande manieren aan het publiek kenbaar gemaakt kan worden. Het belang van drukwerk is hier niet bij te onderschatten.

Reclame

Via reclame bereik je de klanten en kan je jouw boodschap kwijt. Folders, brieven, mails en ga zo maar door zijn hier allen voor geschikt.