Menu
Marketing

3 elementen die een belangrijke rol spelen om met je website hoger in Google te komen

3 elementen die een belangrijke rol spelen om met je website hoger in Google te komen

We willen allemaal met onze website hoog in Google komen. Dat betekent immers dat onze doelgroep onze website gemakkelijk kan vinden, en dat leidt dan doorgaans automatisch tot meer verkopen. Daarvoor moet je aardig wat doen, zeker omdat je concurrenten ook hun best doen om hoger in Google te komen dan jij. We bespreken drie elementen die een belangrijke rol spelen om met je website hoger in Google te komen.

Zoekwoorden

Voor de meeste mensen komt het anno 2022 niet als een verrassing dat je met goede SEO hoger in Google komt. Daarbij focussen we ons vooral op zoekwoorden. En dat is inderdaad een belangrijke factor. Je moet in kaart brengen welke zoekwoorden je doelgroep gebruikt om te zoeken naar de producten of diensten jij biedt. Die zoekwoorden moeten op een grondige manier verwerkt zijn in de content op je website, zonder dat je je website ermee verzadigt en dit ten koste gaat van de leesbaarheid.

Linkbuilding

Maar alleen met het gebruiken van de juiste zoekwoorden kom je nog niet bovenaan in Google. Jouw concurrenten doen immers hetzelfde. Je moet een bepaalde autoriteit verwerven op het internet. Jouw website moet door andere websites belangrijk gevonden worden. Dit fenomeen noemt men linkbuilding. Het is zaak om ervoor te zorgen dat zo veel mogelijk andere websites naar jouw website verwijzen en links naar jouw website veel gedeeld worden op sociale media. Het beste is om dit organisch te bereiken door interessante content aan te bieden, maar het is ook mogelijk om deel te nemen aan een linkbuilding-programma of zelfs links te kopen.

Technische SEO

Technische SEO

Dan is er nóg een element dat op orde moet zijn voor een goede ranking van je website, en dat is de zogenaamde technische SEO. Het gaat hierbij niet om de content van je website, maar de website en de techniek erachter. Technische zaken die Google belangrijk vindt, zijn bijvoorbeeld de laadsnelheid van je website en een duidelijke structuur, zodat Google zelf gemakkelijk door de website kan crawlen. Dit komt natuurlijk ook ten goede aan de bezoekers van je website. Daarnaast is het belangrijk dat Google geen dode links of dubbele content vindt. Ook is van belang dat de beveiliging van je website op orde is.

Werk aan de winkel dus om van je website een website te maken die door Google én door anderen op waarde geschat wordt. Investeren hierin kost geld en tijd aan de voorkant, maar als je het goed doet, betaalt zich dat volledig terug.