Menu
Nieuws

Bedrijfsstickers, werkt dat nou?

Als je goed rondkijkt op straat, zie je vaak wel enkele stickers voorbij komen als je van A naar B loopt of fietst. Bedrijfsstickers worden op lantaarnpalen, putten, muren en plakplaatsen geplakt om reclame te maken voor een bedrijf zonder hier al te veel geld aan uit te geven. Vraag je je af of dit nou echt werkt? Lees dan meer over de effectiviteit van reclamestickers voor bedrijven in dit artikel.

Stickers zorgen voor meer exposure onder een groot publiek
Als je stickers opplakt in een grote stad of in meerdere grote steden, bereik je een groot publiek op subtiele wijze. Je bedrijf krijgt meer podium, zonder dat de consument dit echt direct in de gaten heeft. Je ziet bedrijfsstickers onbewust en maar heel kort, maar onze hersenen slaan de tekst en/of het logo op de sticker wel op. Dit betekent dat consumenten het eigenlijk niet in de gaten hebben, maar dat je toch effectief reclame kunt maken voor je bedrijf.

Een aantrekkelijke sticker kan oproepen tot actie
Plak je een prikkelende en aantrekkelijke sticker op, dan kan deze sticker echt aanzetten tot actie. Denk hierbij aan het intypen van de bedrijfsnaam in Google, om te achterhalen wat voor bedrijf er precies achter de sticker zit. Zeker als je een ludieke sticker opplakt die vragen oproept, is dit een goede manier om mensen aan te zetten tot actie. De mensen die in aanraking komen met de sticker, gaan zichzelf namelijk vragen stellen over de bijzondere sticker en om deze vragen te beantwoorden, zoeken ze jouw bedrijf op in de zoekmachines. Komen ze op jouw website terecht, dan kan er van alles gebeuren. Misschien zoeken ze alleen wat informatie op over jouw bedrijf, maar wie weet slaan ze jouw website wel op of doen ze zelfs een aankoop.

Een goedkope manier om reclame te maken
Bedrijfsstickers zijn erg goedkoop om te produceren en kunnen onbewust mensen sturen. Dit betekent dat je van bovenstaande voordelen profiteert, zonder dat je hier veel marketingbudget in hoeft te steken.